Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見

海外から日本に来る外国人観光客の方々に、通訳ガイドの視点から、日本の良さを伝えたい…日頃見慣れた風景もあらためて見れば新鮮に映る、そんな視点で日本を再発見し、通訳ガイドの方もすぐ活用できるように、英語で紹介します。

プロフィール

ホイサムジャイ

Author:ホイサムジャイ
放浪癖あり(笑)。好きなTV番組は「モヤモヤさまぁ~ず」「ちい散歩」「タモリ倶楽部」「ぶらり途中下車の旅」などなど。。。良く言えば「自由人」、悪く言えば「鉄砲玉」(←出たら戻って来んのかい!)

最新記事

最新コメント

最新トラックバック

月別アーカイブ

カテゴリ

天気予報


-天気予報コム- -FC2-

Admin

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

コメント

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

2009.11.02    編集

Re: コメントありがとうございました

> いつもお勉強させて頂いています。
> 写真が良く撮れていて、楽しみです。
> あなたのお名前は、何とおっしゃるのでしょうか?
> 御礼を言いたいので?
> お気に入りに入れています!

はじめまして、私は「ホイサムジャイ」と申します。
漢字で書くと「開心仔」・・・広東語で「愉快なガキンチョ」という意味です^^

これからもぜひお立ち寄りくださいませ m(_ _)m

2009.11.02  ホイサムジャイ  編集

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

天高く、馬・・・だけじゃなくワタシも肥ゆる秋(T-T)
だって、食べ物がウマイんですもんね~^^

で、食べてばかりじゃいかんと、ウマイ空気を吸いに「葛西臨海公園」へ。
実はココ、よく来るんです。

kasai_rinkai_park01.jpg

この公園は、江戸川区が整備に力を入れていて(←別に他の場所を手抜きしているわけではないです^^)、常にキレイなお花が見られるんです。今は、というと・・・

kasai_rinkai_park02.jpg

・・・こんな風に、写真つき解説ボードがあるんですねっ!
で、しばし歩くとその先にあるのは w(゜0゜)w

kasai_rinkai_park03.jpg

「汽車ポッポ~♪」(←幼児かっ!・笑)
荒川遊園地の回のブログ記事や、ハワイ編ドールプランテーションの時もそうでしたが、汽車によく出くわします・・・ていうか知ってて行ってます^^

で・・・

kasai_rinkai_park04.jpg

やっぱり乗ります(笑)

いいですね~、のどかな風景に癒されます。。。

kasai_rinkai_park05.jpg

・・・んんんっ!? あの先に見えるのは・・・

kasai_rinkai_park06.jpg

観覧車ですねっ!(←さっきから何度もフレームインしているのに気がつかなかったんかいっ!)
お~いっ、今行くよ~!!(←だから幼児かっ!・笑)

(本日は一人ツッコミ多数使用してますね^^)

ではこのあたりで、いつものやつを。
本日はその「観覧車」(Ferris Wheel)の歴史について。

A Ferris wheel (also known as an observation wheel or big wheel) is a nonbuilding structure, consisting of an upright wheel with passenger gondolas attached to the rim.

The Ferris wheel is named after George Washington Gale Ferris, Jr., graduate of Rensselaer Polytechnic Institute and a Pittsburgh, Pennsylvania, bridge-builder. He began his career in the railroad industry and then pursued an interest in bridge building. Ferris understood the growing need for structural steel and founded G.W.G. Ferris & Co. in Pittsburgh, a firm that tested and inspected metals for railroads and bridge builders.

Ferris designed and built the Chicago Wheel for the 1893 World's Columbian Exposition in Chicago, Illinois. The wheel was intended as a rival to the 324-metre (1,060 ft) Eiffel Tower, the centerpiece of the 1889 Paris Exposition. It was the largest attraction at the Columbian Exposition, with a height of 80 metres (260 ft), and was powered by two steam engines. The axle, a single 700.000-ton solid hammered steel forging, was forty-five feet long and thirty-two inches in diameter. There were 36 cars, accommodating 40 people each, giving a total capacity of 1,440. It took 190 minutes for the wheel to make two revolutions—the first to make six stops to allow passengers to exit and enter; the 2nd, a single non-stop revolution—and for that, the ticket holder paid 50 cents. When the Exposition ended, the wheel was moved to the north side, next to an exclusive neighborhood. William D. Boyce filed an unsuccessful Circuit Court action against the owners of the wheel, to have it moved. It was then used at the St. Louis 1904 World's Fair and eventually destroyed by controlled demolition using dynamite on May 11, 1906.

The Wiener Riesenrad is a surviving example of nineteenth century Ferris wheels. Erected in 1897 in the Prater park in the Leopoldstadt district of Vienna, Austria, it has a height of 64.75 metres (212.4 ft). Following the demolition of the 100-metre (330 ft) Grande Roue de Paris in 1920, the Riesenrad was the world's tallest extant Ferris wheel until the construction of the 85-metre (280 ft) Technocosmos for Expo '85 in Tsukuba, Ibaraki, Japan.

・・・という感じでしょうか。

では続いて、「世界の観覧車の高さ比べ」も。。。その時々の世界一から見ていきましょうかね~。

1893: the Chicago Wheel, the first-ever Ferris wheel, was 80 metres (260 ft) tall. It was built for the 1893 World's Columbian Exposition in Chicago, Illinois, and later moved to St. Louis, Missouri, for the 1904 Louisiana Purchase Exposition. It was demolished in 1906.
1895: the Great Wheel was built for the Empire of India Exhibition at Earls Court, London, UK. Construction began in March 1894 and it opened to the public on July 17, 1895. Modelled on the Chicago original, it was 94 metres (310 ft) tall and was the first of over 200 Ferris wheels built by Australian engineers Adam Gaddelin and Gareth Watson. It stayed in service until 1906, by which time its 40 cars (each with a capacity of 40 persons) had carried over 2.5 million passengers, and was demolished in 1907.
1900: the Grande Roue de Paris was built for the Exposition Universelle of 1900, a world's fair held in Paris, France. It was demolished in 1920, but its 100-metre (330 ft) height was not surpassed until almost 100 years after its construction.
1997: the Tempozan Harbor Village Ferris wheel in Osaka, Japan, opened to the public on July 12, and is 112.5 metres (369 ft) tall.
1999: the Daikanransha at Palette Town in Odaiba, Japan, is 115 metres (380 ft) tall.
2000: the London Eye, in London, UK, is 135 metres (440 ft) tall. It was officially opened (by Tony Blair) on December 31, 1999, but did not open to the public until March 2000, because of technical problems. It is still the tallest in the Western Hemisphere.
2006: the Star of Nanchang, in Nanchang, Jiangxi Province, China, opened for business in May 2006 and is 160 metres (520 ft) tall.
2008: the Singapore Flyer, in Singapore, is 165 metres (541 ft) tall, and currently the world's tallest Ferris wheel. It started rotating on February 11, 2008, and officially opened to the public on March 1, 2008.

・・・ですねっと m(_ _)m

いいなぁ・・・私も世界中の観覧車めぐりをしてみたいもんです^^
♪廻るま~わる~よ・・・ってね。。。

・・・え?ムリ!?・・・忙しさで目が回り、その後ツアー代金のローンで、首が回らなくなるぅ!?(T-T)
スポンサーサイト

コメント

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

2009.11.02    編集

Re: コメントありがとうございました

> いつもお勉強させて頂いています。
> 写真が良く撮れていて、楽しみです。
> あなたのお名前は、何とおっしゃるのでしょうか?
> 御礼を言いたいので?
> お気に入りに入れています!

はじめまして、私は「ホイサムジャイ」と申します。
漢字で書くと「開心仔」・・・広東語で「愉快なガキンチョ」という意味です^^

これからもぜひお立ち寄りくださいませ m(_ _)m

2009.11.02  ホイサムジャイ  編集

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

Copyright ©Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見. Powered by FC2 Blog. Template by eriraha.

FC2Ad

上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。