Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見

海外から日本に来る外国人観光客の方々に、通訳ガイドの視点から、日本の良さを伝えたい…日頃見慣れた風景もあらためて見れば新鮮に映る、そんな視点で日本を再発見し、通訳ガイドの方もすぐ活用できるように、英語で紹介します。

プロフィール

ホイサムジャイ

Author:ホイサムジャイ
放浪癖あり(笑)。好きなTV番組は「モヤモヤさまぁ~ず」「ちい散歩」「タモリ倶楽部」「ぶらり途中下車の旅」などなど。。。良く言えば「自由人」、悪く言えば「鉄砲玉」(←出たら戻って来んのかい!)

最新記事

最新コメント

最新トラックバック

月別アーカイブ

カテゴリ

天気予報


-天気予報コム- -FC2-

Admin

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

コメント

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

え~、まだまだ「鉄道博物館」デス(^-^)/
空腹も満たされたので、やってきたのは実物の車両が展示されているゾーン。。。

・・・あ、ありましたっ!(嬉)

tetsu_haku25.jpg

なんか子どもの頃、こんな電車に乗った記憶がありますね~^^

tetsu_haku26.jpg

で、次はと。。。おおぉっ!

tetsu_haku27.jpg

・・・ひときわ古い w(゜0゜)w

tetsu_haku28.jpg

こりゃスゴイわっ!さすがに乗ったこともありません(笑)

おや?他にもこんなのもあるんですね~。。。

tetsu_haku29.jpg

駅から街中を経由し、他の駅に向かう「代替輸送バス」の初期モデルなんだそうですっ!

・・・ところでワタシのお目当てはいずこに???

tetsu_haku30.jpg

やったぁ \(^0^)/。。。コレコレ、「新幹線」!
あ、東海道新幹線の懐かしいモデルもありますね~^^

tetsu_haku31.jpg

さすがにコレには何度も乗りました(笑)

ではこのあたりで、いつものやつを。
本日はその「新幹線」で、いってみましょう!

The Shinkansen, also known as the bullet train is a network of high-speed railway lines in Japan operated by four Japan Railways Group companies. Starting with the 210 km/h (130 mph) Tokaido Shinkansen in 1964, the now 2,459 km (1,528 mi) long network has expanded to link most major cities on the islands of Honshuu and Kyuushuu at speeds up to 300 km/h (186 mph). Test runs have reached 443 km/h (275 mph) for conventional rail in 1996, and up to a world record 581 km/h (361 mph) for maglev trainsets in 2003.

Shinkansen literally means new trunk line, referring to the tracks, but the name is widely used inside and outside Japan to refer to the trains as well as the system as a whole. The name Superexpress, initially used for Hikari trains, was retired in 1972 but is still used in English-language announcements and signage.

The Tokaido Shinkansen is the world's busiest high-speed rail line. Carrying 151 million passengers a year 2008, it has transported more passengers (over 6 billion) than any other high speed line in the world. Between Tokyo and Osaka, the two largest metropolises in Japan, up to ten trains per hour with 16 cars each (1,300 seats capacity) run in each direction with a minimum of 3 minutes between trains. Though largely a long-distance transport system, the Shinkansen also serves commuters who travel to work in metropolitan areas from outlying cities.

The Tokaido Shinkansen began service on 1 October 1964, in time for the Tokyo Olympics. The conventional Limited Express service took six hours and 40 minutes from Tokyo to Osaka, but the Shinkansen made the trip in just four hours, shortened to three hours and ten minutes by 1965. It enabled day trips between Tokyo and Osaka, the two largest metropolises in Japan, changed the style of business and life of Japanese people significantly, and increased new traffic demand. The service was an immediate success, reaching the 100 million passenger mark in less than three years on 13 July 1967, and one billion passengers in 1976. Sixteen-car trains were introduced for Expo '70 in Osaka. With an average of 23,000 passengers per hour per direction in 1992, the Tokaido Shinkansen is the world's busiest high-speed rail line.

The first Shinkansen trains, the 0 series, ran at speeds of up to 210 km/h (130 mph), later increased to 220 km/h (137 mph). The last of these trains, with their classic bullet-nosed appearance, were retired on 30 November 2008. A driving car from one of the 0 series trains is now in the British National Railway Museum in York, England.

・・・という感じでしょうか。

この「新幹線」、海外では「Bullet Train」という通称でも呼ばれています。外国からのお客様で「ぜひ一度その新幹線とやらに乗って、速さを体験してみたい」なんていうリクエストも、よくあるそうなんですね~。。。

・・・そう、乗ってみて判る、その桁外れなスピードに、震撼せん?(笑)
スポンサーサイト

コメント

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

Copyright ©Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見. Powered by FC2 Blog. Template by eriraha.

FC2Ad

上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。