Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見

海外から日本に来る外国人観光客の方々に、通訳ガイドの視点から、日本の良さを伝えたい…日頃見慣れた風景もあらためて見れば新鮮に映る、そんな視点で日本を再発見し、通訳ガイドの方もすぐ活用できるように、英語で紹介します。

プロフィール

ホイサムジャイ

Author:ホイサムジャイ
放浪癖あり(笑)。好きなTV番組は「モヤモヤさまぁ~ず」「ちい散歩」「タモリ倶楽部」「ぶらり途中下車の旅」などなど。。。良く言えば「自由人」、悪く言えば「鉄砲玉」(←出たら戻って来んのかい!)

最新記事

最新コメント

最新トラックバック

月別アーカイブ

カテゴリ

天気予報


-天気予報コム- -FC2-

Admin

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

コメント

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

昨日、今日と暑いですね(x_x)・・・そう、これまでのブログ記事をお読み頂いている方には容易に察して頂ける通り、私、暑さにめちゃめちゃ弱い体型をしております。。。

東池袋のとある店を出てぶらついておりますと、目に入ってきたのは都電。
急に乗りたくなりました(←あいかわらず唐突かつ無計画だな~)

程なくして着いたのは、飛鳥山です^^
飛鳥山です^^

ここは江戸時代、徳川吉宗が将軍の時、庶民の娯楽を考えて整備された一大レジャーランド「ひぐらしの里」の一角でございます。このひぐらしの里はかつて、ここ王子の飛鳥山から、日暮里にある道灌山まで連なっており、日暮里という地名の由来(ひぐらしの里→日暮里)にもなったそうです。

緑も美しい場所ですが、ここには子供たちが遊べる公園もあるんですね~・・・で、そこに↓
都電の旧車両があるっ!
・・・今乗ってきた都電荒川線の旧車両がありました!

中に入ることもできるんですね~。。。
運転席も間近で見られます

もちろん冷暖房設備もないようですし。。。椅子が木で固いっす(T-T)

またその近くには、なんとSLまでっ!(驚)
うわっ!SLもある(驚)
す、すげえっっ!!!! 999だぁっ(←どうしてもコッチのイメージがっ・笑)
♪チャーンチャチャッチャーンチャチャチャ チャーンチャチャッチャーン・・・さあ行くんだ~その顔を上げて~
♪さあ行くんだ~その顔を上げて~

・・・めちゃめちゃ嬉しいっす^^

ではこのSL(Steam Locomotive)について。

A steam locomotive is a locomotive powered by steam. The term usually refers to its use on railways, but can also refer to a "road locomotive" such as a traction engine or steamroller.

Steam locomotives dominated railroad usage from the start of the 19th century, until the end of the 20th Century. From the world's first ever railway journey in Wales Great Britain in 1804, Steam locomotives were gradually improved and developed in their over 150 years of development and use. Starting in about 1930 other types of engines were developed and steam locomotives were gradually superseded by diesel and electric locomotives.

で、SLはこんな風に発達していきます。

The earliest railways employed horses to draw carts along railed tracks.

As the development of steam engines progressed through the 1700s, various attempts were made to apply them to road and railway use. William Murdoch a Scottish inventor built a prototype steam road locomotive in 1784. The first-known working model of a steam rail locomotive was designed and constructed by John Fitch in the United States in 1794, although it did not lead to further developments.

The first full scale working railway steam locomotive was built by British inventor Richard Trevithick, on 21 February 1804 the world's first railway journey took place as Trevithick's unnamed steam locomotive hauled a train along the tramway of the Penydarren ironworks, near Merthyr Tydfil in Wales. Accompanied with Andrew Vivian, it ran with mixed success. Then followed the successful twin cylinder locomotive by Christopher Blackett's team built at Wylam in 1811, closely followed by Matthew Murrays' rack locomotive for the edge railed Middleton Railway in 1812. These early efforts culminated in 1829 with the Rainhill Trials and the opening of the Liverpool and Manchester Railway a year later making exclusive use of steam power for both passenger and freight trains.

The United States started developing steam locomotives in 1829 with the Baltimore and Ohio Railroad's Tom Thumb. This was the first locomotive to run in America, although it was intended as a demonstration of the potential of steam traction, rather than as a revenue-earning locomotive. The first successful steam railway in the US was the South Carolina Railroad whose inaugural train ran on December 25, 1830 hauled by the Best Friend of Charleston. Many of the earliest locomotives for American railroads were imported from England, including the Stourbridge Lion and the John Bull, but a domestic locomotive manufacturing industry was quickly established, with locomotives like the DeWitt Clinton being built in the 1830s.

・・・と、こんな感じでしょうか。

ただ参ったのは、機関車の撮影をしようと思うと、次から次へ子どもが寄ってくること。。。中にはポージングする子もいて・・・ちょっとゴメンね。今機関車の写真を撮ってて、少し向こうに行って・・・コラッ、少しは言うこときかんしゃ!

・・・あれ、この界隈だけちょっと寒くなった?(T-T)
スポンサーサイト

コメント

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

Copyright ©Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見. Powered by FC2 Blog. Template by eriraha.

FC2Ad

上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。