Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見

海外から日本に来る外国人観光客の方々に、通訳ガイドの視点から、日本の良さを伝えたい…日頃見慣れた風景もあらためて見れば新鮮に映る、そんな視点で日本を再発見し、通訳ガイドの方もすぐ活用できるように、英語で紹介します。

プロフィール

ホイサムジャイ

Author:ホイサムジャイ
放浪癖あり(笑)。好きなTV番組は「モヤモヤさまぁ~ず」「ちい散歩」「タモリ倶楽部」「ぶらり途中下車の旅」などなど。。。良く言えば「自由人」、悪く言えば「鉄砲玉」(←出たら戻って来んのかい!)

最新記事

最新コメント

最新トラックバック

月別アーカイブ

カテゴリ

天気予報


-天気予報コム- -FC2-

Admin

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

コメント

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

というわけで、いざ「羽田空港」へ。。。
ココ「天王洲アイル」からだと、当然モノレールで移動デス。

haneda01.jpg

でもって、すぐに到着。
まずはせっかくなので、大好きな飛行機をば(^-^)b

haneda02.jpg

・・・JALさんに。。。

haneda03.jpg

・・・ANAさんに。。。

haneda04.jpg

あはぁ~っ、Air Doさんもですね~^^

・・・え?羽田に来た理由?
そりゃぁ、コレですよっ!(一_一☆)

haneda05.jpg

「新国際線ターミナル」完成!

haneda06.jpg

そうなんです。。。海外からのお客様は10月21日から、この「羽田空港」着もより増えてくるんですよね~。
飛行機の便名と到着時刻だけでなく、到着が「成田」か「羽田」かも気にしないといけなくなるんじゃないですか~?

ではこのあたりで、いつものやつを。
本日はココ「羽田空港」で、いってみましょう!

Haneda Airport is one of the two primary airports serving the Greater Tokyo Area. Its official name is Tokyo International Airport.

Although Haneda was originally the primary airport for the Tokyo region, it now shares that role with Narita International Airport. Haneda handles almost all domestic flights to and from Tokyo while Narita handles almost all international flights. In recent years, however, international service from Haneda has expanded significantly with the addition of "scheduled charter" flights to Seoul, Shanghai and Hong Kong. The Japanese government plans to expand Haneda's international role in the future with more regional flights and off-peak charter services.

Haneda handled 62,100,754 passengers in 2009. By passenger throughput, it was the second busiest airport in Asia and the fifth busiest in the world, after Atlanta's Hartsfield-Jackson Airport, London Heathrow, Beijing's International Airport and Chicago's O'Hare International Airport. It is the primary base of Japan's two major domestic airlines, Japan Airlines (Terminal 1) and All Nippon Airways (Terminal 2), as well as low-cost carriers Hokkaido International Airlines, Skymark Airlines, Skynet Asia Airways, and StarFlyer. Haneda is expected to be able to handle 90 million passengers after its expansion in 2010.

A third terminal for international flights is planned for completion in October 2010. The cost to construct the five-story terminal building and attached 2,300-car parking deck will be covered by a Private Finance Initiative process, revenues from duty-free concessions and a facility use charge of \2,000 per passenger. Both the Tokyo Monorail and the Keikyu Airport Line will be routed to stop at the new terminal, and an international air cargo facility will also be constructed nearby.

The fourth runway, which is called D Runway has been completed. This runway is expected to increase Haneda's operational capacity from 285,000 movements to 407,000 movements per year, permitting increased frequencies on existing routes, as well as routes to new destinations.

In particular, Haneda will offer additional slots to handle 60,000 overseas flights a year (30,000 during the day and 30,000 during late night and early morning hours). The Ministry of Transport originally planned to allocate a number of the newly available landing slots to international flights of 1,947 km (1,210 mi) or less (the distance to Ishigaki, the longest domestic flight operating from Haneda). The destinations within this range include all of Korea, parts of eastern and northern China (including Shanghai, Qingdao, Dalian, Harbin,and Beijing) and parts of the Russian Far East (including Vladivostok and Sakhalin).

・・・という感じでしょうか。
というわけで、くれぐれもお出迎え空港は、お間違えのないように m(_ _)m

・・・ええ、フライト(Flight)を間違えると、恐ろしいこと(Fright)になりますよ~(笑)
スポンサーサイト

コメント

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

Copyright ©Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見. Powered by FC2 Blog. Template by eriraha.

FC2Ad

上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。