Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見

海外から日本に来る外国人観光客の方々に、通訳ガイドの視点から、日本の良さを伝えたい…日頃見慣れた風景もあらためて見れば新鮮に映る、そんな視点で日本を再発見し、通訳ガイドの方もすぐ活用できるように、英語で紹介します。

プロフィール

ホイサムジャイ

Author:ホイサムジャイ
放浪癖あり(笑)。好きなTV番組は「モヤモヤさまぁ~ず」「ちい散歩」「タモリ倶楽部」「ぶらり途中下車の旅」などなど。。。良く言えば「自由人」、悪く言えば「鉄砲玉」(←出たら戻って来んのかい!)

最新記事

最新コメント

最新トラックバック

月別アーカイブ

カテゴリ

天気予報


-天気予報コム- -FC2-

Admin


コメント

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

かっとばせ~私!(←どんな応援じゃ!)
さて本日はハイテンションにて「東京ドーム」へ。
tokyo_dome01.jpg
実は私、ココが「後楽園球場」だった時代に、よく野球観戦に連れてこられてました。

・・・もちろん、長嶋ファンの父親のせいです(笑)。
ええ、お察しの通り、実家には背番号3の引退試合のポスターが、でかでかと貼ってありました。
この世代の方々は皆さん、ジャイアンツファンでしたよね~。

なんとココには、日本野球の歴史を学べる「野球体育博物館」もあるんです。
tokyo_dome02.jpg
今日は何をやってるんでしょうか???
tokyo_dome03.jpg
おおぉっ!まさに黄金時代がっ(喜)

王さん、長嶋さん・・・皆、日本を代表する選手でしたね。。。
今は名選手が大リーグで活躍できる時代ですが、その礎を作り、日本野球の素晴らしさを世界に知らしめた、かつての栄光の選手たちの歴史を見ることができるんです(一_一)

さて本日は、ココ「東京ドーム」について。

Tokyo Dome is a 55,000-seat stadium (actual capacity: 42,000 seats) located in Bunkyo Ward of Tokyo, Japan. It is the home field of the Yomiuri Giants baseball team, and has also hosted basketball, American football and association football games, as well as puroresu (pro-wrestling) matches, Mixed Martial Arts events, K-1 Kickboxing events, monster truck races, and music concerts. It is also the location of the Japanese Baseball Hall of Fame which chronicles the history of baseball in Japan. Its dome-shaped roof is an air-supported structure, a flexible membrane held up by slightly pressurizing the inside of the stadium.

・・・という感じです。

おや?お土産屋さんもありますね^^
tokyo_dome04.jpg
せっかくなので、父に何か買っていきましょう!

いやしかし、このあたりはホントに「アミューズメント」化しましたね~。スパだのゲーセンだの、馬券売り場までできたし・・・あ、でも伝統の(笑)ヒーローショーも残ってるんですね。。。

では、そのあたりも少々。

Tokyo Dome's original nickname was "The Big Egg", with some calling it the "Tokyo Egg Dome". However, the nickname gradually fell from use as the years went on, and is nowadays rarely heard. It opened for business on March 17, 1988 and was built close to the site of its predecessor, Kourakuen Stadium. Like Kourakuen, the Dome hosts the Toei Superheroes live shows of the year.

Tokyo Dome is part of a greater entertainment complex known as Tokyo Dome City. Tokyo Dome City includes an amusement park and Tokyo Dome City Attractions (formerly Kourakuen Grounds). This amusement park occupies the former Korakuen Stadium site and includes a roller coaster named Thunder Dolphin and a hubless Ferris wheel. The grounds also have an onsen called Spa LaQua, various shops, restaurants, video game centers, the largest JRA WINS horse race betting complex in Tokyo, and Oft Korakuen, which caters to rural horse races.

野球の試合も、かつては「雨天中止」なんてのが、特にこの梅雨時、頻繁にあったんですが・・・
今はいっさいそんなコトもなくなりましたね~^^

あ、もっともこの間は悪天候で交通機関に影響があり、泣く泣く試合中止になったことがありましたね・・・そんな荒天にもめげずに応援に来てくれたファンに、職員の方が必死でお詫びしてました・・・

そうです、「ドームすいません」って(笑)。。。
スポンサーサイト

コメント

コメントを投稿


管理者にだけ表示を許可する
 

トラックバック

TB*URL

Copyright ©Yokoso! Japan - 通訳ガイド的日本再発見. Powered by FC2 Blog. Template by eriraha.

FC2Ad

